Historie DAF - 1. díl
Nevypadá na to, co říkáte? Jádro úspěchu spočívá v neustálých inovacích, modernizaci a vylepšení stávajících prvků – zkrátka nikdy neusnout na vavřínech…
DAF oslavil letos v dubnu devadesátiny
Nevypadá na to, co říkáte? Jádro úspěchu spočívá v neustálých inovacích, modernizaci a vylepšení stávajících prvků – zkrátka nikdy neusnout na vavřínech…
Začalo to v dubnu 1928
Právě tehdy si šikovný inženýr Hub van Doorne založil v holandském městě Eindhoven v jedné z budov tamního pivovaru malou dílnu, kde prováděl různé svářečské a jiné práce, ať už pro město nebo pro firmy zde sídlící.
O 4 roky později…
V roce 1932 přibral Hub k sobě do týmu i svého bratra a začali spolu vyrábět přívěsy pod novým názvem společnosti: Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek, tedy zkráceně DAF. Jejich hlavní konkurenční výhodou byla svařovaná konstrukce přívěsů, díky které se na ně vešel i větší a těžší náklad.
Další významný milník
Nastal opět o 4 roky později, tedy v roce 1936. Tehdy přišel v dílně DAF na svět vůbec první kontejnerový návěs. Tento vynález byl velký krok vpřed, neboť významně urychlil překládku kontejnerů z vlaku.
1949 = první náklaďák DAF
Spolu s ním si společnost změnila jméno na Van Doorne’s Automobiel Fabriek (zkratka DAF jim tedy mohla zůstat). O rok později už spatřila světlo světa první specializovaná továrna na nákladní auta a 3-, 5- a 6tunové podvozky.
Doba motorová
Začala pro DAF v roce 1957, kdy společnost navrhla a následně spustila výrobu nového typu motoru. Dva roky poté učinili v DAFu další velký průlom tím, že ke vznětovému motoru přidali turbodmychadlo. Na další průkopnický počin si musel DAF počkat do roku 1973, kdy jako první na světě přidali do motoru s turbodmychadlem také mezichladič stlačeného vzduchu. Tím nejen zvýšili výkon a snížili spotřebu, ale také omezili emise. Inovovaný motor, který známe z dnešních těžkých aut a tahačů DAF představila společnost v roce 2005.