Historie DAF - 2. díl
V minulém článku jsme si řekli něco málo z historie společnosti DAF, podívali jsme se na jejich otisk v současné kamionové dopravě a podívali se, jak jejich nápady posunuly vývoj motorů.
DAF letos oslavil devadesátiny (pokračování)
V minulém článku jsme si řekli něco málo z historie společnosti DAF, podívali jsme se na jejich otisk v současné kamionové dopravě a podívali se, jak jejich nápady posunuly vývoj motorů. Dnes jsme tu zpět s dalšími pokrokovými myšlenkami z historie společnosti:
Není kabina jako kabina
U prvních kamionů DAF z přelomu 40. a 50. let ještě nelze hovořit o kabinách. Byly to vlastně jen podvozky s provizorním sedadlem ze dřeva a kabinu na něm dodělávali až výrobci nástavby, kteří ji přizpůsobovali přání zákazníka. I zde ale DAF vymyslel vlastní řešení, a tak vznikla v roce 1951 první kabina s charakteristickými zaoblenými tvary, šikmou čelní stěnou a odpruženým sedadlem pro řidiče.
Další inovace v podobě zlepšení komfortu řidičů dálkových přeprav přišla v roce 1960. Tehdy DAF představil kabinu se dvěma lůžky a velkou prosklenou plochou, která vzbuzovala dojem většího prostoru a poskytovala dobrý výhled. Dalšími bonusy zde byl posilovač brzd a řízení. V roce 1969 přišla další inovace, usnadňující pravidelnou údržbu, a to sklápěcí kabina.
Technologie nového milénia
Ani v dnešní době neusnul DAF na vavřínech a neustále se snaží vylepšovat, inovovat a vymýšlet nové postupy i technologie. Příkladem může být systém „platooing“, který společnost představila v roce 2015. Jde v podstatě o bezdrátové propojení několika souprav, které mohou společně vytvořit konvoj a sledovat vedoucí tahač, čímž sníží spotřebu i emise CO2.
Kvalita, která se cení
To, že jsou nákladní auta DAF opravdu špičkou ve svém oboru dosvědčuje i 5 získaných titulů mezinárodního nákladního vozidla roku, z nichž nejnovější je právě za rok 2018.