Navigace

Daimler trucks elektrifikuje: představil skříňový náklaďák i tahač

Dva noví členové rodiny Daimler doplňují škálu užitkových vozidel o středně těžký Freightliner eM2 106 a velký tahač Freightliner eCascadia. Obě vozidla jsou určena pro americký trh a první předsériové kousky již jezdí u zákazníka.

Dva noví členové rodiny Daimler doplňují škálu užitkových vozidel o středně těžký Freightliner eM2 106 a velký tahač Freightliner eCascadia. Obě vozidla jsou určena pro americký trh a první předsériové kousky již jezdí u zákazníka.

Deset vozidel od každého typu si totiž objednala americká leasingová společnost Penske. Část jim byla dodána již koncem loňského roku, zbylá auta pak zaujmou svá místa letos. Začátek sériové výroby plánuje Daimler na rok 2021.

Menší Freightliner eM2 106 pro lokální distribuci

Subtilnější z obou nových modelů – tedy eM2 – je určen především pro městskou a lokální distribuci, rozvážky potravin nebo doručování zásilek. Freightliner eM2 106 má výkon 480 koní a 325kWh baterie zajišťuje dojezd 370 km. K nabití baterie z 0 na 80 % kapacity bude potřeba 1 hodina času. Nosnost tohoto elektrického nákladního auta je mezi 9 a 12 tunami.

Freightliner eCascadia na dálkové tratě

Elektrický tahač je postaven na svém předchůdci se spalovacím motorem, tedy na modelu Cascadia, který je v severní Americe velmi oblíbený. Elektrifikovaná verze uveze více než 15 tun nákladu a pohání ji celých 730 koní. Dojezdová vzdálenost 550kWh baterie činí 400 km. Nabití od nuly do 80 % kapacity potrvá 90 minut.