Navigace

Scania testuje autonomní tahače v dolech západní Austrálie

Švédská Scania se řadí mezi jedny z nejvýraznějších průkopníků v oblasti technologie autonomního řízení. O jejich vozidla, která nepotřebují řidiče, je zájem nejen na starém kontinentu, ale především v zámoří.

Švédská Scania se řadí mezi jedny z nejvýraznějších průkopníků v oblasti technologie autonomního řízení. O jejich vozidla, která nepotřebují řidiče, je zájem nejen na starém kontinentu, ale především v zámoří. Konkrétně mimo jiné třeba v rámci námořního přístavu Singapur, nebo právě v solných dolech západní Austrálie.

Spojení dvou propagátorů automatizace

Už od srpna loňského roku probíhá zkušební provoz autonomních tahačů v areálu solných dolů Dampier Salt, což je dceřiná firma společnosti Rio Tinto. Rio Tinto je jeden z největších průkopníků automatizace v oblasti těžebního průmyslu. Mimo jiné disponuje i největší flotilou autonomních nákladních aut, autonomními vrtnými přístroji a celosvětově první plně automatizovanou železnicí.

Doly jako ideální testovací prostředí

Nákladní auta bez řidičů se většinou zapojují do provozu ve velkých logistických areálech, překladištích nebo zmíněných přístavech. Prostředí dolů se může zdát poněkud neobvyklé, avšak otevírá nové možnosti autonomní dopravy a je příznivější i z hlediska bezpečnosti. Do Austrálie vyslala Scania své těžké sklápěče XT s podvozkem 8×4. Ty jsou podle slov manažera Rio Tinto menší a kompaktnější než vozy z jejich aktuální flotily, což také znamená, že se s nimi i lépe manévruje.

Během testovacího provozu je v kabině přítomen řidič, který má v případě potřeby zasáhnout a převzít ovládání vozu. V ostrém provozu by se pak měly tahače již pohybovat úplně bez řidiče, supervizi a případné ovládání na dálku pak bude mít na starosti operátor.