Vážení kamiónů
Společnost Cross Zlín vyvinula úplně nový systém vah pro vysokorychlostní dynamické vážení kamionů za jízdy. Vozidlo zváží po celé šířce vozovky, a to nezávisle na okamžité pozici kol během vážení.
Nový systém způsobu vážení kamionů pochází ze Zlína
Společnost Cross Zlín vyvinula úplně nový systém vah pro vysokorychlostní dynamické vážení kamionů za jízdy. Vozidlo zváží po celé šířce vozovky, a to nezávisle na okamžité pozici kol během vážení.
Systém OptiWIM nabízí i další funkce, jako je detekce dvojmontáže kol, detekce podhuštěných pneumatik (a to i v případě dvojmontáží kol, nezávisle pro každé kolo zvlášť) nebo měření šířky nápravy. To všechno se děje za pomoci optických senzorů a optických vláken, což je ve svém oboru světový unikát. Oproti jiným systémům měří s chirurgickou přesností – vychýlení váhy zaznamená s přesností na biliontinu metru.
Systém ve Zlíně vyvíjeli dlouhých 8 let jako odpověď na tolik často přetížené kamiony jednotlivých přepravních společností. Technologie je zatím patentovaná v Česku a na Tchajwanu, společnost však zvažuje i evropský a světový patent.
Výhody optické technologie
Životnost optických senzorů je přibližně 10 let. Po uplynutí této doby nebude nutné nijak zasahovat do povrchu vozovky, pouze se vymění senzor, uložený v praktickém U-lůžku. Další výhodou optické technologie je její rezistence vůči změnám okolní teploty i vůči magnetickému poli. Optický senzor je pasivní zařízení – veškerá elektronika se nachází až v řídící jednotce.
Boj za lepší stav silnic
Tento systém se snaží bojovat proti přetíženým kamionům, které rapidně zhoršují stav (nejen) českých silnic. Díky tomu, že senzory měří i šířku vozidla, je systém schopen rozpoznat, zda je váha nákladu správně rozložená na jednotlivé nápravy.