Kamiony DAF mají nyní systém AEBS třetí generace
Letos v létě představil DAF Trucks vylepšený autonomní systém nouzového brzdění, AEBS-3. Ten je nyní součástí standardní výbavy všech vozidel DAF z řad LF, CF a XF. Společnost tak chce přispět vyšší úrovni bezpečnosti řidičů i ostatních účastníků silničního provozu.
Letos v létě představil DAF Trucks vylepšený autonomní systém nouzového brzdění, AEBS-3. Ten je nyní součástí standardní výbavy všech vozidel DAF z řad LF, CF a XF. Společnost tak chce přispět vyšší úrovni bezpečnosti řidičů i ostatních účastníků silničního provozu.
Systém AEBS-3 ve vozidlech DAF doplňuje ještě adaptivní tempomat a výstražný systém před čelním nárazem. Systém autonomního brzdění přitom dokáže zabránit srážce s okolními objekty, a to jak statickými, tak i těmi, které se pohybují, a to až do rychlosti 80 km za hodinu. Spolupracuje přitom s brzdovým systémem a systémem řízení stability.
Jak to funguje?
V případě, že systém zaregistruje možnost srážky, upozorní řidiče zvukovými a senzorickými signály (brzdový pedál začne vibrovat). V případě, že řidič nezareaguje, systém AEBS-3 automaticky spustí nouzové brzdění a snaží se maximálně snížit rychlost vozidla. Tím zabrání nárazu do objektu před vozidlem, ale případně i sníží dopad zadního nárazu na předek vozu.
Jak systém AEBS-3 pracuje
Systém AEBS nové generace využívá k detekci objektů radar s nejdelším dosahem ve svém segmentu — až 250 metrů. Radar je vybaven 16 anténami a disponuje bezkonkurenční šířkou detekce, až 120° zorného pole. Tím zajišťuje rychlejší a přesnější předvídání situací i během nepříznivého počasí nebo ve zhoršených podmínkách viditelnosti, jako je například mlha či přímý úhel dopadu slunečních paprsků.
Parametry AEBS-3 v porovnání s předchozím systémem
Původní systém | AEBS-3 | |
Počet antén radaru | 7 | 16 |
Dosah snímače (m) | 200 | 250 |
Šířka detekce | 50° | 120° |