Navigace

Kamiony DAF mají nyní systém AEBS třetí generace

Letos v létě představil DAF Trucks vylepšený autonomní systém nouzového brzdění, AEBS-3. Ten je nyní součástí standardní výbavy všech vozidel DAF z řad LF, CF a XF. Společnost tak chce přispět vyšší úrovni bezpečnosti řidičů i ostatních účastníků silničního provozu.

Letos v létě představil DAF Trucks vylepšený autonomní systém nouzového brzdění, AEBS-3. Ten je nyní součástí standardní výbavy všech vozidel DAF z řad LF, CF a XF. Společnost tak chce přispět vyšší úrovni bezpečnosti řidičů i ostatních účastníků silničního provozu.

Systém AEBS-3 ve vozidlech DAF doplňuje ještě adaptivní tempomat a výstražný systém před čelním nárazem. Systém autonomního brzdění přitom dokáže zabránit srážce s okolními objekty, a to jak statickými, tak i těmi, které se pohybují, a to až do rychlosti 80 km za hodinu. Spolupracuje přitom s brzdovým systémem a systémem řízení stability.

Jak to funguje?

V případě, že systém zaregistruje možnost srážky, upozorní řidiče zvukovými a senzorickými signály (brzdový pedál začne vibrovat). V případě, že řidič nezareaguje, systém AEBS-3 automaticky spustí nouzové brzdění a snaží se maximálně snížit rychlost vozidla. Tím zabrání nárazu do objektu před vozidlem, ale případně i sníží dopad zadního nárazu na předek vozu.

Jak systém AEBS-3 pracuje

Systém AEBS nové generace využívá k detekci objektů radar s nejdelším dosahem ve svém segmentu — až 250 metrů. Radar je vybaven 16 anténami a disponuje bezkonkurenční šířkou detekce, až 120° zorného pole. Tím zajišťuje rychlejší a přesnější předvídání situací i během nepříznivého počasí nebo ve zhoršených podmínkách viditelnosti, jako je například mlha či přímý úhel dopadu slunečních paprsků.

Parametry AEBS-3 v porovnání s předchozím systémem

Původní systém AEBS-3
Počet antén radaru 7 16
Dosah snímače (m) 200 250
Šířka detekce 50° 120°