Vodíkový tahač Mercedes-Benz by mohl brázdit silnice za 2 roky
Video s konceptem vodíkového tahače Mercedes-Benz GenH2 spatřilo světlo světa 16. září 2020. Podle výrobce by měl začít brázdit silnice v roce 2023, k masové výrobě podle automobilky dojde v roce 2025.
Vodíkový pohon má obrovský potenciál chránit životní prostředí, a obzvlášť pokud by se podařilo vyrábět nákladní vozidla s tímto pohonem. Německý Daimler, který vyrábí i nákladní vozidla pod značkami Mercedes-Benz, proto do vodíkového pohonu a jeho výzkumu investuje již více než deset let. Podle něj má tento pohon větší potenciál právě v těžké nákladní dopravě.
Neuvěřitelný dojezd až 1000 km na jednu nádrž
Model GenH2 bude mít dojezd až 1000 km na jednu nádrž, vozidlo bude vážit 40 tun a nabízet užitečné zatížení 25 t. Měly by se v něm nacházet dvě nádrže na kapalný vodík se skladovací kapacitou 40 kg pro každou z nich. Proč kapalný? Jelikož vodík v kapalné podobě zabere méně prostoru než v plynné. Dále bude mít GenH2 70kWh baterii, dva elektromotory, z nichž každý nabídne výkon 330 kW, 449 koní.
Že je GenH2 v něčem jiný, poznáte již na první pohled. Výrobce si dal záležet také na designu, tahač působí futuristickým dojmem. Má čisté linie, elegantní stříbrná je doplněna modrými prvky.
Menší nákladní vozy raději elektrické
U osobních automobilů Mercedes s vodíkem neexperimentuje, v dubnu loňského roku oznámil konec vývoje. U menších nákladních vozů vidí společnost budoucnost zase v elektrickém pohonu. Spolu s GenH2 byl ostatně představen také čistě bateriový vůz eActros LongHaul s dojezdem 500 km na jedno nabití. Ten by měl být na sériovou výrobu připraven v roce 2024.
Zda bude mít Mercedes-Benz GenH2 konkurenci, se brzy uvidí. O vodíkových nákladních autech hodně mluví i americká Nikola Motors.
V naší nabídce sice vodíkové tahače nenajdete, ale můžete si vybrat z nabídky autobusů, tahačů či nákladních vozů nejen značky Mercedes-Benz.