Navigace

Recenze autobusu Isuzu 801

Autobusy značky Isuzu na českých silnicích nepotkáte úplně často - nepoužívají se ani jako pravidelné linky, ani nebývají běžnou součástí vozového parku přepravců.

Autobusy značky Isuzu na českých silnicích nepotkáte úplně často – nepoužívají se ani jako pravidelné linky, ani nebývají běžnou součástí vozového parku přepravců. Našly si u nás jiný okruh zákazníků – častokrát si je pořizují fotbalové kluby nebo různé cestovní kanceláře pořádající zájezdy. Turecké autobusy Isuzu jsou totiž poměrně malé, přesto výkonné a spolehlivé.

Isuzu 801 je ideální městský autobus. Do města můžete pouze s autobusy do 8 metrů délky, tento se vejde ještě s rezervou. Kromě toho potěší cenovkou, která se drží slušně pod dvěma miliony.

Vlastně spíš midibus

Isuzu 801 by se dal klasifikovat spíše jako midibus než autobus. Působí skoro až roztomile, zároveň však luxusně. Elegantní LED reflektory z přední strany, velké černé orámované plochy. Zapuštěná kola možná působí zvláštně, ale mají čistě praktický důvod. Kdyby zapuštěná nebyla, museli byste z nich umývat daleko více špíny, která by na nich ulpívala.

Zajímavost: Autobusy tureckého výrobce Isuzu procházejí důkladným testováním v provozu, jež se jen tak někde nevidí. Než se dostanou do produkce, projezdí tisíce kilometrů.

Jak se Isuzu S801 řídí?

Sedadlo je nastavitelné a pohodlné. Na první pohled překvapí menší volant, avšak k midi autobusu perfektně sedí a drží se dobře. Přístrojová deska má klasický styl (přístroje nejsou digitální), ovladače jsou kolébkové. Ano, tyhle typy jsou sice už mírně zastaralé, ale svou funkci plní správně, a hlavně jsou řidiči snadno dostupné, což je snad nejdůležitější.

Ovládání midibusu je snadné díky spolehlivě fungujícímu posilovači. Výhled vpřed i do pravé strany je velmi dobrý, levou stranu mírně kazí rám a velké zpětné zrcátko. Přesto se dá výhled vyhodnotit jako dostačující pro bezpečnou jízdu.

A jak se jezdí pasažérům?

Sedadla jsou dostatečně prostorná i pro vyšší postavy. Sedačky nabízí designové potahy, mají madla pro stojící cestující. Místa na zavazadla je také dost. Bezpečnostní pásy jsou samozřejmostí, povedené je i osvětlení. Motor v interiéru téměř neuslyšíte, ačkoliv je výkonný (objem 5193 ccm, výkon 188 koní).