Na Rallye Dakar letos opět nastoupila řada Čechů
Náročnější automobilová soutěž na světě snad neexistuje, přesto je Rallye Dakar tak populární. A to i mezi Čechy! Na trasu s délkou přes čtyři tisíce kilometrů se vydalo i značné množství našich krajanů. Dočkáme se letos nějakého umístění na bedně?
44. ročník Rallye Dakar odstartoval 1. ledna v Saúdské Arábii, kde se jede potřetí v historii. Z významných českých jmen, jež se postavila na start, musíme jmenovat piloty kamionů Martina Macíka a Aleše Lopraise, motocyklistu Martina Michka, Josefa Macháčka s buggynou, automobilistu Martina Prokopa. Pozadu nezůstávají ani české ženy, odstartovala i Olga Lounová!
Naší kategorií jsou kamiony
Češi vždy ovládali zejména kategorii kamionů. S tou se pojí i nedávná smutná zpráva o smrti legendy Karla Lopraise, šestinásobného vítěze Rallye Dakar v kategorii kamionů. Jak jinak by mu však další jezdci mohli vzdát hold než zopakovat jeho úspěchy? Navázat na ně se snaží Martin Šoltys, Aleš Loprais (Karlův synovec) i Martin Macík. Ten vysvětlil, že k vítězství je nutné jezdit dva týdny „na hraně“. A pokud jezdíte na hraně, existují dvě varianty. Buď dojedete s dobrým umístěním, nebo vůbec.
Zatím to vypadá slibně
Rallye Dakar má 8098 km, trať je rozdělená do 12 etap, pravidla se trochu uzpůsobují počasí. Například druhá etapa měla být maratonská a bez pomoci mechaniků či dalších členů týmů. Hodně však pršelo, bivak byl zaplavený, takže se týmová pomoc povolila.
V kategorii kamionů se nám po druhé etapě relativně daří. Aleš Loprais skončil na pátém místě a popsal, že jeli na 99 % a zřejmě budou muset přidat i to jedno procento. Martin Macík ve druhé etapě dojel sedmý. První tři místa patří Rusům, již jsou v kamionech tradičně dobří.
Loprais na Rallye Dakar řídí kamion značky Praga. Vy se zatím můžete podívat na naši nabídku tahačů.